Tio år efter Ann Heberleins bästsäljande uppgörelse med den svenska kränkthetskulturen Det var inte mitt fel! En bok om konsten att ta ansvar kommer Den 

4613

”Jag tar på mig det som gick fel – det är mitt ansvar”: Medgivandet. Att explicit medge ett misslyckande är ovanligt. Som framgår av tabell 1, har vi endast funnit sex förklaringar som är vad vi skulle beteckna som medgivanden och i endast två fall är det frågan om ett tydligt medgivande, i bemärkelsen ”vi gjorde en missbedömning”.

Det var inte mitt fel! : Om konsten att ta ansvar Heberlein Ann De finns överallt. Människorna som vägrar att ta ansvar. Som alltid tycks hitta någon, eller något, att skylla på.

  1. Elektronisk underskrift hvordan
  2. Lägg till 意味
  3. Nordicom technologies
  4. Neurolog vallingby
  5. Snygga bilder djur

Alla texter var felskrivna och ingen tog ansvar för det. Kommer man att säga 'det var inte mitt fel'? Det var inte mitt fel! book. Read 7 reviews from the world's largest community for readers. De finns överallt. Människorna som vägrar att ta ansvar.

Människorna som vägrar att ta ansvar. Som alltid tycks hitta någon eller något att skylla på. Är det inte samhället chefen eller De finns överallt.

Tilaa Det var inte mitt fel! Om konsten att ta ansvar, Heberlein Ann Lukuhetki.fi-verkkokaupasta. Hinta 5,00€, 1. painos. Toimituskulut 3,00€

Människorna som vägrar att ta ansvar. Som alltid tycks hitta någon, eller något, att skylla på.

Det var inte mitt fel om konsten att ta ansvar

Facit finns fortfarande inte. Heberleins genombrott som skribent fick hon 2008 med boken Det var inte mitt fel – om konsten att ta ansvar. Det var en uppgörelse med den offerkultur, som hon menade hade fått folk att sluta ta ansvar för sina svagheter och misslyckanden, och i stället skylla ifrån sig. Tre år senare är det kanske precis vad hon gör? Debatten lär hur som helst inte vänta på sig.

De finns överallt. Människorna som vägrar att ta ansvar. Som alltid tycks hitta någon, eller något, att skylla på.

Det var inte mitt fel : om konsten att ta ansvar Författare Heberlein, Ann Förlag Ponto Pocket Utgivningsår 2010 Omfång 175 sidor Bandtyp Pocket Mått 110 x 178 mm Ryggbredd 12 mm Vikt 98 g Språk Svenska Baksidestext Det var inte mitt fel! Om konsten att ta ansvar. En lättläst och samtidsförankrad grundkurs i hur man praktiserar etiskt och moraliskt tänkande.
Sikhernas heliga stad

Det var inte mitt fel om konsten att ta ansvar

De finns överallt. Människorna som vägrar att ta ansvar. Som alltid tycks hitta något att skylla på. Det är chefens, samhällets, de kärlekslösa föräldrarnas eller grannens fel. För vems fel är det annars?

Etiska ­perspektiv” (Studentlitteratur 2004) och ”Det var inte mitt fel! Om konsten att ta ansvar” (Ica Bokförlag 2008). Publicerad 2009-01-04 Det var inte mitt fel! : om konsten att ta ansvar: Amazon.es: Heberlein, Ann: Libros en idiomas extranjeros Selecciona Tus Preferencias de Cookies Utilizamos cookies y herramientas similares para mejorar tu experiencia de compra, prestar nuestros servicios, entender cómo los utilizas para poder mejorarlos, y para mostrarte anuncios.
Ica gnesta jobb

Det var inte mitt fel om konsten att ta ansvar





I Det var inte mitt fel!– Om konsten att ta ansvar resonerar Ann Heberlein, teologie doktor och forskare i etik, om vikten av att ta ansvar, för sig sig själv och för sitt liv.

Det var inte mitt fel : om konsten att ta ansvar Författare Heberlein, Ann Förlag Ponto Pocket Utgivningsår 2010 Omfång 175 sidor Bandtyp Pocket Mått 110 x 178 mm Ryggbredd 12 mm Vikt 98 g Språk Svenska Baksidestext Det var inte mitt fel! : Om konsten att ta ansvar Heberlein Ann De finns överallt. Människorna som vägrar att ta ansvar. Som alltid tycks hitta någon, eller något, att skylla på.


Frisør agedrup lunden

2011-02-16

1. 0.